Smanjenje grudi

Smanjenje grudi, a ujedno i njihovo podizanje može ublažiti bol u gornjem dijelu leđa, vratu i ramenima.

Također, može povećati Vašu sposobnost i želju za sudjelovanjem u tjelesnim aktivnostima.

Konačni rezultat je obično trajan – iako se oblik i veličina grudi mogu promijeniti zbog čimbenika kao što su starenje i odstupanje u tjelesnoj težini.

Definicija

Operacija smanjenja grudi ili redukcijska mamoplastika operativni je zahvat kojim se uklanja veća količina tkiva u grudima.

Zašto se radi

Ova operacija se radi iz estetskih i funkcionalnih razloga. Osobe s velikim grudima često trpe bolove u vratu i leđima, otežano se kreću, ne mogu se baviti sportom te imaju upale kože ispod dojki. Zbog svega toga trpi vratna kralježnica, ramena i grudni koš.

Komplikacije

Kirurški zahvat smanjenja grudi ima jednake faktore rizika kao i bilo koja druga operacija (krvarenje, infekcija i nepovoljne reakcije na anesteziju).

Kako se pripremiti

Prilikom prvih konzultacija prije smanjenja grudi liječnik će Vas detaljno upoznati s postupkom operacije.

Također će Vam detaljno pojasniti sve moguće komplikacije.

Kako se radi o operativnom zahvatu pod potpunom anestezijom, neophodan je pred-operacijski pregled te laboratorijsko ispitivanje, EKG i rendgen pluća za pacijentice starije od 40 godina. Pred-operacijski pregled trebao bi obuhvaćati i detaljnu anamnezu, dakle povijest bolesti u obitelji, bolesti koje ste pretrpjeli odnosno bolesti od kojih se liječite, alergije itd.

Opis zahvata i posebne napomene

Trajanje zahvata je oko 2 sata. Zahvat se izvodi u općoj anesteziji.

Bolovi nakon zahvata kontroliraju se uzimanjem lijekova protiv bolova i po potrebi antibioticima.

Šavovi se odstranjuju 10 dana nakon zahvata. Nakon zahvata obavezno je nošenje kompresivnog grudnjaka. Prvi kontrolni pregled savjetuje se 2 mjeseca nakon vađenja šavova.

Tuširanje je moguće 1 dan nakon operacije.

Oporavak traje 2 mjeseca.